I Märk har vi udviklet 7 principper for, hvad I bør have med i overvejelserne, når I arbejder med impact branding.
Impact branding handler om at bruge jeres brand til at gøre en forskel. Til at skabe positive forandringer – både i virksomheden og udenfor. Impact branding er ikke traditionel branding eller markedsføring. Impact branding tager sit udgangspunkt i, hvilket problem i samfundet, virksomheden vil være med til at løse. Det handler altså om, hvordan brandet kan være med til at stimulere løsninger.
1. Impact branding starter i jeres dna
Impact branding bliver først rigtig relevant og vedkommende, når den er koblet til jeres dna og kerneforretning.
2. Gør medarbejderne til de vigtigste historiefortællere
Medarbejderne er dem, der lever og ånder den forandring, I ønsker at skabe. Derfor er de vigtige at få engageret og involveret i det problem, I vil løse i samfundet.
3. Gør det let for kunderne
Guid jeres kunder og vis dem, hvordan de kan engagere sig og handle mere ansvarligt.
4. Kunden skal være helten
Det handler ikke om jer – men om mig, og hvordan jeg kan vise omverden, at jeg også gerne vil bidrage og være en del af løsningen.
5. Man skal kunne mærke jer
Det skal være tydeligt, at I ønsker at skabe en reel forandring, og at I har noget på spil.
6. Fakta skal være i orden
Vær transparente med, hvor I er på rejsen. Ingen forventer 100 procent, men ærlighed.
7. Vær modige
Skab et visionært billede af, hvad I ønsker at opnå – hvad vi sammen kan opnå. Modige ambitioner er bedre end ingen ambitioner, når det kommer til at skabe forandringer.
Du kan læse mere om vores tilgang til Impact Branding her: