Branding/Kommunikation

7 principper for bæredygtig kommunikation

Märk har i arbejdet med at løfte virksomheders ansvarlighed udviklet 7 principper for bæredygtig kommunikation, der skaber relevans, engagement og handling. Hvis du er interesseret i at høre mere om, hvordan vi konkret kan hjælpe jer med at udvikle troværdig bæredygtighedskommunikation, der bidrager til at styrke jeres brand, så kontakt Nicoline Olesen, nicoline@maerkcph.dk, 40 85 81 54. 


1. Bæredygtig kommunikation bor i jeres DNA og kerneforretning

Bæredygtig kommunikation bliver først rigtigt relevant og vedkommende, når den er koblet til jeres kerneforretning.


2. Gør medarbejderne til de vigtigste historiefortællere

Det er først og fremmest medarbejderne, der skal leve og ånde jeres bæredygtighedsfokus.


3. Gør det let for kunderne

Guid jeres kunder og hjælp dem med at gøre de bæredygtige valg til de lette valg.


4. Kunden skal være helten

Det handler ikke om jer – men om mig og hvordan jeg kan vise verden, at jeg bidrager til løsningen.


5. Man skal kunne mærke jer

Det skal være tydeligt, at I ønsker at skabe en reel forskel – ikke bare rykke varer over disken.


6.  Fakta skal være i orden

Vær ærlige med, hvor I er på rejsen – ingen forventer 100 procent.


7. Vær modige

Skab et visionært billede omkring, hvad vi sammen kan opnå.


Du kan læse mere om vores tilgang til bæredygtighedskommunikation her: 

Flere services