Märk har i arbejdet med at løfte virksomheders ansvarlighed udviklet 7 principper for bæredygtig kommunikation, der skaber relevans, engagement og handling.
1. Bæredygtig kommunikation bor i jeres DNA og kerneforretning
Bæredygtig kommunikation bliver først rigtigt relevant og vedkommende, når den er koblet til jeres kerneforretning.
2. Gør medarbejderne til de vigtigste historiefortællere
Det er først og fremmest medarbejderne, der skal leve og ånde jeres bæredygtighedsfokus.
3. Gør det let for kunderne
Guid jeres kunder og hjælp dem med at gøre de bæredygtige valg til de lette valg.
4. Kunden skal være helten
Det handler ikke om jer – men om mig og hvordan jeg kan vise verden, at jeg bidrager til løsningen.
5. Man skal kunne mærke jer
Det skal være tydeligt, at I ønsker at skabe en reel forskel – ikke bare rykke varer over disken.
6. Fakta skal være i orden
Vær ærlige med, hvor I er på rejsen – ingen forventer 100 procent.
7. Vær modige
Skab et visionært billede omkring, hvad vi sammen kan opnå.