Branding/Kommunikation

Hvordan bliver bæredygtighedsindsatserne en del af brandingen?

Byg bro mellem CSR og Branding – og skab værdi på bundlinjen

De fleste virksomheder arbejder allerede målrettet med CSR-strategier og initiativer som en væsentlig del af forretningsstrategien. Men måske du kender følelsen af, at det også kan være en stor udfordring at få fortalt CSR-historierne på en involverende måde og få CSR-strategien til at leve, så det skaber den ønskede impact og værditilførsel. Internt, så medarbejderne bliver loyale ambassadører. Eksternt, så I undgår beskyldninger om greenwashing, men i stedet sikrer substans, differentiering og kundeloyalitet og i sidste ende et konkurrencedygtigt brand.

I Märk er vi eksperter i både bæredygtig forretningsudvikling og branding og har derfor stor forståelse for, hvordan de to discipliner bedst beriger hinanden og spiller sammen. Vi tilbyder inspiration og konkrete ideer til, hvordan I kan skabe en direkte forbindelse mellem jeres CSR-indsats og kommunikation og branding – internt som eksternt. Hvordan I kan hente de gode historier ud af mørket og ned på bundlinjen ved at optimere jeres CSR-strategi/initiativer og jeres branding.

Konkret rådgivning afhænger af jeres behov, men vil som udgangspunkt gøre jer klogere på:
  • Samfunds- og forbrugertrends og tendenser: Hvilke krav og forventninger har fremtidens medarbejdere og forbrugere til virksomheders samfundsansvar? Og hvad der skal til for, at I kan imødekomme kravene og forventningerne. Hvad kan vi lære af de ambitiøse brands?
  • Fra gode intentioner til konkret handling: Konkrete ideer og tiltag, der bidrager til, at jeres CSR-indsats kan kobles tæt sammen med jeres generelle markedsføring og kommunikation, så de er med til at styrke jeres branding.
  • Hvordan gør I forbrugerne til heltene: Som forbrugere forventer vi i stigende grad, at virksomhederne hjælper os med at gøre de bæredygtige valg til de lette valg. Vi giver ideer til, hvordan I kan omsætte jeres initiativer til en relevant fortælling, der gør det tydeligt, hvilken forskel forbrugerne er med til at bidrage til, når de køber ind i jeres brand.

Kontakt Nicoline Olesen, hvis du vil høre mere:
nicoline@maerkcph.dk
40 85 81 54

Flere services